برای دریافت نوبت با شماره 88326413(021) تماس بگیرید.

روشهای درمان قطعی افسردگی

بهترین روش برای درمان قطعی افسردگی چیست؟

اگر از افسردگی رنج می‌برید، شما تنها افرادی نیستید که به این اختلال دچار هستند. در هر زمان، از هر ده نفر یک نفر با اختلال افسردگی یا اضطراب زندگی می‌کند. افسردگی یک وضعیت پیچیده است که می‌تواند همه بخش‌های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، اعتقاد بر این است که هنوز افراد زیادی هستند که تشخیص افسردگی برای آن‌ها داده نشده است. متاسفانه اگر درمان افسردگی به موقع انجام نشود، این اختلال اغلب با گذشت زمان بدتر می‌شود.

بسیاری از افراد به دنبال روشی برای درمان افسردگی بدون دارو هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک روش کاملا موثر در درمان قطعی افسردگی بپردازیم. تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی یک روش کاملا موثر است که سال‌هاست برای این منظور در حال استفاده است.

درمان قطعی افسردگی
درمان قطعی افسردگی

با افسردگی آشنا شویم

اختلال افسردگی اساسی (اغلب به عنوان افسردگی بالینی شناخته می‌شود) یک مسئله جدی است. این حالت با یک وضعیت غم و اندوه گذرا متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است علت افسردگی تا حدی ناشی از برخی رویدادهای زندگی باشد و پس از ایجاد شدن به یک احساس عمومی تبدیل شود. به عبارت دیگر، اگر از افسردگی رنج می‌برید، برای اینکه احساس بدی داشته باشید، لازم نیست «روز بدی» داشته باشید.

افسردگی می‌تواند بر همه جنبه‌های زندگی فشار وارد کند، از جمله توانایی شما برای کار، ایجاد و حفظ روابط، تمرکز، معاشرت و به طور خلاصه، کیفیت کلی زندگی و بهره‌وری. متاسفانه، این مشکل بر سلامت جسمی فرد نیز تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، افسردگی می‌تواند با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مرتبط باشد.

درمان قطعی افسردگی با rTMS

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) یک روش غیر تهاجمی است که برای بهبود افسردگی از میدان‌های مغناطیسی برای تحریک سلول‌های عصبی در مغز استفاده می‌کند. TMS معمولا زمانی استفاده می‌شود که سایر راه های درمان افسردگی موثر نبوده باشند.

درمان افسردگی با rTMS شامل ارسال پالس‌های مغناطیسی تکراری است، بنابراین به آن TMS تکراری یا rTMS می‌گویند. تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر (rTMS) یک درمان موثر، بدون دارو و غیر تهاجمی برای افسردگی است که از تحریک مغناطیسی برای تحریک مناطقی از مغز که خلق و خو را تنظیم می‌کنند، استفاده می‌کند.

مقاله مرتبط: rTMS چیست و چه کاربردهایی دارد

مغز انسان ذاتا یک اندام الکتریکی است که از طریق انتقال سیگنال‌های الکتریکی بین نورون‌های مغز عمل می‌کند. درمان rTMS منطبق بر فرآیندهای طبیعی بدن است و به سادگی با افزایش تعداد و فرکانس چنین انتقال‌هایی کار می‌کند.

در rTMS برای درمان افسردگی از انرژی مغناطیسی برای تحریک نواحی از مغز استفاده می‌شود که مسئول خلق و خو هستند.

آر تی ام اس می‌تواند به طور انتخابی فعالیت در مناطق متمرکز مغز را تغییر دهد و اثرات مطلوبی را به همراه داشته باشد که نشان داده شده است در درمان انواع مشکلات سلامت روان مفید است.

تحقیقات نشان داده است که بخش بزرگی از بیمارانی که به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهند، هنگام درمان با rTMS بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی خود تجربه کرده‌اند.

بهترین روش درمان قطعی افسردگی چیست؟
بهترین روش درمان قطعی افسردگی چیست؟

توضیحاتی درباره درمان با دستگاه آرتی ام اس

آرتی ام اس بر فعالیت الکتریکی مغز از طریق میدان مغناطیسی پالسی تاثیر می‌گذارد. این میدان‌های مغناطیسی با عبور پالس‌های جریان سریع از طریق سیم پیچ ایجاد می‌شوند. سیم پیچ در کویل محصور شده، در نزدیکی پوست سر بیمار قرار می‌گیرد تا میدان مغناطیسی روی مناطق خاصی از مغز متمرکز شود.

میدان مغناطیسی می‌تواند بدون درد به پوست سر و جمجمه نفوذ کند و جریانی را در سلول‌های هدف مغز ایجاد کند. از آنجایی که این تحریک در فواصل منظم انجام می‌شود، به آن TMS تکراری یا rTMS گفته می‌شود.

در طول درمان افسردگی با آر تی ام اس چه اتفاقی میفتد؟

درمان افسردگی با تحریک مغناطیسی مغز در مرکز نورالی تا حد امکان ایمن است و با آرامش انجام می‌شود. در طول درمان شما به راحتی روی یک صندلی می‌نشینید و سر خود را به عقب متمایل می‌کنید. یک بالش گردنی در اطراف گردن شما قرار می‌گیرد تا سر شما احساس راحتی کند. در طول درمان باید از کلاه نخی استفاده کنید. با استفاده از کلاه نخی می‌توان از موقعیت صحیح سیم پیچ که پالس‌های مغناطیسی را ارسال می‌کنند اطمینان حاصل کرد.

در درمان افسردگی با دستگاه آر تی ام اس، سیم پیچ (کویل) به طور معمول در سمت چپ یا راست قشر جلوی پیشانی (ناحیه‌ای چند سانتی‌متری بالاتر از شقیقه زیر جمجمه) قرار می‌گیرد. شما در طول مدت درمان خود (تقریبا ۳۰ دقیقه) بی‌حرکت خواهید بود. تیم نورالی هر کاری که بتواند انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که بیمارانشان در طول درمان راحت هستند. درمان rTMS کاملا غیر تهاجمی است و نیازی به آرامبخشی ندارید.

برخی از بیماران در شروع درمان احساس سوزن سوزن شدن یا سردرد خفیف را تجربه می‌کنند، اما پرستار شما مطمئن خواهد شد که در طول درمان احساس راحتی می‌کنید. شما می‌توانید پس از درمان کارهای روزمره خود را انجام دهید و یا خودتان رانندگی کنید.

درمان افسردگی با آر تی ام اس یک درمان پیشرفته است، اما ماهیت این درمان این است که بیماران گاهی اوقات محتاط هستند. تحقیقات نشان داده است که rTMS درمقایسه با درمان دارویی افسردگی روش موثرتری است و عوارض جانبی به مراتب کمتری دارد.

درمان قطعی افسردگی با آر تی ام اس چه مزایایی دارد؟

روش rTMS یک روش کارآمد برای درمان قطعی افسردگی بدون داو است و مزایای فراوانی دارد. تعدادی از مهمترین مزایای درمان افسردگی با این روش عبارتند از:

  • جایگزینی برای داروهای ضد افسردگی
  • بدون عوارض جانبی که معمولا با داروهای ضد افسردگی تجربه می‌شود.
  • بسیار موثر و تاثیر مداوم
  • غیر تهاجمی
  • بدون درد
درمان افسردگی با آرتی ام اس
درمان افسردگی با آرتی ام اس

اهمیت درمان قطعی افسردگی

اگر افسردگی را تجربه کرده‌اید یا در حال حاضر به این بیماری دچار هستید، به خوبی درک می‌کنید که این بیماری چقدر می‌تواند آسیب‌رسان باشد و می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. افسردگی باعث می‌شود که روابط شخصی و عزت نفس فرد آسیب ببیند. بنابراین درمان قطعی افسردی امری حیاتی است.

rTMS به بیماران فرصتی برای تسکین سریع و طولانی مدت افسردگی می‌دهد. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند دیگر نیازی به مصرف داروهای ضد افسردگی نخواهند داشت.

کارشناسان ما در مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب نورالی برای کسب اطمینان از اینکه روش rTMS بهترین راه درمان افسردگی برای شما است، زمان کافی اختصاص می‌دهند و ارزیابی دقیقی از وضعیت شما انجام می‌دهند. تیم تخصصی نورالی شامل بهترین متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص نوروساینس و فوق تخصص علوم شناختی است. مرکز نورالی دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی اختلالات مغز و اعصاب، به شما در تشخیص دقیق و به موقع و درمان قطعی افسردگی با rTMS کمک می‌کند.

آیا درمان افسردگی با دستگاه rTMS بدون خطر و ایمن است؟

در اینجا در مرکز نورالی، ما مجموعه‌ای گسترده از دانش داریم. کارآزمایی‌های بالینی متعدد، مطالعات تحقیقاتی پزشکی و مقالات بررسی شده، ارزش روش rTMS در درمان قطعی افسردگی مقاوم به درمان را تایید کرده است.

در مرکز نورالی می‌توانید مطمئن باشید که درمان افسردگی با rTMS به‌عنوان یک درمان کاملاً ایمن و با خطر عوارض جانبی بسیار کم در نظر گرفته می‌شود.

درمان rTMS کاملا غیر تهاجمی است و نیازی به سوزن یا بیهوشی ندارد. از آنجایی که تنها چیزی که وارد بدن شما می‌شود امواج مغناطیسی است، عوارض درمان rTMS درمقایسه با داروهای ضد افسردگی (اختلال معده، کاهش میل جنسی و غیره) ناچیز است.

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *