برای دریافت نوبت با شماره 88326413(021) تماس بگیرید.

درمان اختلال دوقطبی

اختلال دو قطبی چیست؟ چگونه درمان می‌شود؟

اختلال دو قطبی از جمله بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب است که هم اکنون بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان را درگیر نموده است. برخی از علائم اختلال دو قطبی شامل افسردگی و مشکلات خواب است که می‌توان با مراجعه به مرکز rtms و استفاده از تحریک مغناطیسی مغز آن را درمان نمود.

درمان اختلال دوقطبی
درمان اختلال دوقطبی

اختلال دو قطبی چیست؟

دوقطبی نوعی اختلال خلقی و یک بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلق می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوایل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند.

این بیماری انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن اختلال دوقطبی نوع یک و اختلال دو قطبی نوع دو است.

کشف علت بروز اختلال دوقطبی

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان از این اختلال رنج می‌برند. پیش از این به دلیل فقدان بررسی کامل، محققان مسائل ارثی و ژنتیکی را مهم‌ترین دلایل بروز این بیماری قلمداد می‌کردند.

در بزرگترین مطالعه علمی مبتنی بر تصویربرداری ام.آر.آی (MRI) مشخص شد افرادی که از اختلال روانی دوقطبی رنج می‌برند، چه نواقصی در مغز خود دارند.

چه بخش هایی از مغز درگیر اختلال دوقطبی می شوند؟

در بررسی‌ها مشخص شد که کاهش ماده خاکستری در بیماران دوقطبی به شدت مشهود است و این کاهش بیشتر در دو بخش لوب فرونتال و لوب تمپورال مغز رخ داده که مسئول مهار احساسات و هیجانات هستند.

لوب فرونتال بیشترین تعداد نورون‌های حساس به دوپامین را داراست و محتوای شخصیتی، چاره‌یابی، هیجانات، تمرکز، داوری، سخن گفتن و حرکات ارادی از کارکردهای این بخش از مغز هستند.

لوب تمپورال یکی از چهار لوب اصلی مغز است و ذخیره حافظه جدید، پردازش اطلاعات حواس شنوایی و بینایی، درک زبان و سازماندهی از کارکردهای این بخش از مغز هستند.

کاهش این ماده در بیمارانی که سابقه جنون نیز داشتند، بسیار بیشتر از سایر بیماران بود. نکته قابل توجه دیگر این بود که بیمارانی که تحت درمان با استفاده از لیتیوم قرار گرفته بودند، وضعیت بهتری نسبت به سایرین داشتند.

علت اختلال دوقطبی
علت اختلال دوقطبی

علائم اختلال دو قطبی چیست؟

بر اساس پژوهش‎های تیم فوق تخصصی مرکز نورالی، از علائم اختلال دو قطبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افسردگی
  • مشکلات خواب
  • داشتن حس و حال زیادی خوب و عالی
  • خیلی سریع حرف زدن و صحبت کردن
  • مشکل در تمرکز
  • تحریک پذیری عصبی غیرعادی و حساس بودن

درمان اختلال دو قطبی در مرکز نورالی

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب نورالی با بهره‌مندی از بهترین متخصصین نورولوژ و نوروساینس، قادر به درمان اختلال دو قطبی و علائم آن با به روزترین و قویترین دستگاه آر تی ام اس می‌باشد.

برای آشنایی با این روش مقاله روش درمان rtms چیست؟ را مطالعه کنید.

بهبودی علائم اختلال دو قطبی با rTMS چگونه است؟

تیم درمانی مغز و اعصاب نورالی پس از بررسی کانون‌های غیرفعال و آسیب دیده مغزی بیمار از طریق پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی نقشه مغزی، مناسب‌ترین پروتکل درمانی ار تی ام اس را برای بیمار طراحی می‌کند و از طریق تحریکات مغناطیسی آن نواحی طی چند جلسه، علائم بهبود می‌یابند.

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *