برای دریافت نوبت با شماره 88326413(021) تماس بگیرید.

بهترین مرکز rTMS تهران

بهترین مرکز rTMS (تحریک مغناطیسی مغز) در تهران

مرکز مغز و اعصاب و روان نورالی مفتخر است که عنوان بهترین مرکز rtms در تهران را از بیماران خود دریافت نموده است. کلینیک نورالی مجهز به پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های تشخیصی و درمانی اختلالات مغز، اعصاب و روان است و درمان و تشخیص بیماری‌ها تحت نظر فوق تخصص نورولوژی و فوق دکترای نوروساینس انجام می‌شود.

بهترین مرکز rtms در تهران
بهترین مرکز rtms در تهران

تحریک مغناطیسی مغز rtms چیست؟

تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر (rtms) یک درمان موثر، بدون دارو و غیر تهاجمی برای بیماری های مغز و اعصاب است. rtms بر فعالیت الکتریکی مغز از طریق میدان مغناطیسی پالسی تاثیر می‌گذارد.

مغز انسان ذاتا یک اندام الکتریکی است که از طریق انتقال سیگنال‌های الکتریکی بین سلول‌های عصبی عمل می‌کند. در درمان rtms از انرژی مغناطیسی برای تحریک مناطق مشخصی از مغز استفاده می‌شود که در نهایت باعث افزایش تعداد و فرکانس چنین انتقال‌هایی می‌شود. بنابراین متخصص مغز اعصاب این امکان را دارد تا به طور انتخابی فعالیت در نواحی از مغز که با بیماری یا اختلال مربوطه در ارتباط است را تغییر دهد.

میدان‌های مغناطیسی با عبور پالس‌های جریان سریع از سیم پیچی که در نزدیکی پوست سر بیمار قرار دارد، ایجاد می‌شود. میدان مغناطیسی می‌تواند بدون درد به پوست سر و جمجمه نفوذ کند و جریانی را در سلول‌های هدف مغز ایجاد کند. از آنجایی که این تحریک در فواصل منظم انجام می شود، به آن TMS تکراری یا rTMS گفته می‌شود.

درمان انواع بیماری‌های مغز و اعصاب و روان

کلینیک نورالی، مرکز تخصصی درمان بیماری‌های مغز و اعصاب است. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از:

  1. صرع
  2. میگرن
  3. انواع سردردها
  4. پارکینسون
  5. آلزایمر
  6. وزوزگوش
  7. سکته‌های مغزی
  8. و …

همچنین درمان تخصصی بیماری‌های اعصاب و روان، شامل موارد زیر انجام می‌شود:

  1. افسردگی
  2. استرس و اضطراب
  3. عدم تمرکز
  4. اختلالات خلقی
  5. پنیک اتک
  6. و …
کلینیک آر تی ام اس در تهران
کلینیک آر تی ام اس در تهران

فرآیند درمان با دستگاه rtms چگونه است؟

درمان با دستگاه rtms یک روش غیر تهاجمی است که معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول هر جلسه درمان با دستگاه rtms از شما خواسته می‌شود که بر روی یک صندلی مخصوص بنشینید و اپراتور یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی مخصوص در نزدیکی سر شما قرار می‌دهد.

سیم‌پیچ پالس‌های مغناطیسی به مغز شما ارسال می‌کند. این پالس‌ها هیچ دردی ندارند و تنها ممکن است ضربات آرامی بر روی سرتان حس کنید. این پالس‌ها جریان‌های الکتریکی را در سلول‌های عصبی شما تولید می‌کنند.

این جریان‌های الکتریکی سلول‌های مغز را به روشی پیچیده تحریک می‌کنند که می‌تواند عوارض بیماری‌ها و اختلالات مغز و اعصاب را کاهش دهد. بسته به نوع اختلالی که به آن دچار هستید، برخی از پزشکان ممکن است سیم پیچ را در نواحی مختلف مغز قرار دهند.

بیمار در طول درمان با دستگاه rtms کاملا هوشیار است و بلافاصله پس پایان جلسه درمانی می‌تواند به فعالیت‌های عادی روزانه خود (از جمله رانندگی) بازگردد.

مزایای rtms برای درمان انواع بیماری های مغز و اعصاب

مهمترین مزیت درمان rtms غیرتهاجمی بودن آن است که باعث برتری rtms نسبت به سایر روش‌های درمانی مشابه مانند ECT می‌شود.

روش ECT شامل قرار دادن الکترودها در مناطق استراتژیک مغز و تولید جریان الکتریکی است که اساساً باعث ایجاد تشنج در مغز می‌شود. ECT یک روش کاملا تهاجمی است که برای انجام آن نیاز به بیهوشی است. اما روش آر تی ام اس کاملا متفاوت است و بیمار نیاز به هیچ نوع بیهوشی و دارویی ندارد.

نکته دیگری که روش rtms را از سایر روش‌ها متمایز می‌کند، امکان ارسال پالس‌های مغناطیسی به نواحی مختلف مغز است. از این رو در روش rtms کل مغز درگیر نمی‌شود و تنها قسمتی از مغز که با بیماری یا اختلال مورد نظر در ارتباط است تحرک می‌شود.

در ویدئو زیر می‌توانید نظر یکی از بیمارن درباره درمان اضطراب با دستگاه rtms را مشاهده کنید:

بهترین متخصص مغز و اعصاب برای درمان با آرتی ام اس

برخی از افراد زمانی که با مزایا و کاربردهای فراوان دستگاه آرتی ام اس آشنا می شوند اولین پرسشی که دارند این است که:
«بهترین متخصص مغز و اعصاب برای درمان با دستگاه آر تی ام است چه کسی است؟»

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از پزشکانی که با عنوان روانکاو، روانپزشک خوب یا بهترین روانپزشک شناخته می‌شوند صلاحیت انجام این روش درمانی را با دستگاه آر تی ام اس دارند.

اما برخی از آن ها در زمینه این روش درمانی به طور متمرکز عمل می‌کنند. بنابراین حتما یک متخصص مغز و اعصاب یا یک روانکاو خوب را بیابید، سپس روند درمان را به وی بسپارید.

خوشبختانه روانکاو‌ها و متخصصانی هستند که توانمندی خود را در حوزه درمانگری و روانکاوی نشان داده‌اند و می‌توانند بهترین نتیجه درمانی را برای شما رقم بزنند.

متخصصین اعصاب نیز از دیگر روان درمانگرانی هستند که می‌توانند خدمات درمانی در این حیطه را ارائه کنند.

هزینه هر جلسه آر تی ام اس چقدر است؟

اگرچه روش آر تی ام اس بیش از ۳۰ سال است که وجود دارد، اما هنوز جزو روش‌های درمانی نسبتا جدید محسوب می‌شود. از این رو در مقایسه با سایر روش‌های مشابه، تحقیقات زیادی به منظور تعیین میزان اثربخشی rtms بر درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات اعصاب و روان در حال انجام است. این بدان معنی است که برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است درمان آر تی ام اس را پوشش ندهند.

توصیه می‌شود قبل از مراجعه به مرکز rtms با با شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه تماس بگیرید تا از پوشش درمانی rtms مطلع شوید. گاهی اوقات ممکن است شرکت بیمه شما تمام هزینه‌ها را پوشش ندهد، اما حداقل بخشی از آن را بپردازد.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که درمان rtms معمولا بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد و از این لحاظ مدت زمان درمان، در مقایسه با سایر روشهای درمانی مانند درمان دارویی که اثربخشی کمتری نیز دارد، چندان طولانی نیست. از این رو می‌توان در طولانی‌مدت، درمان rtms را یک روش درمانی مقرون به صرفه در نظر گرفت.

ویژگی‌های بهترین روانکاو برای درمان با rtms چیست؟

ویژگی‌های بهترین روانکاو برای درمان با rtms عبارتند از:

  1. تخصص زیادی در زمینه انواع روش‌های درمانی در حوزه کاری خودش داشته باشد
  2. بهترین ابزارآلات را در روند درمان بکار گیرید
  3. با بیمار و مراجعه کننده‌اش همدلی داشته باشد
  4. در زمینه هزینه‌های درمانی با روش آرتی ام اس یا تحریک مغناطیسی مغز با بیمارانش مدارا و مماشات کند. کسانی هستند که با وجود نیاز به این روش درمانی اما تا حدودی هزینه‌های درمانی برایشان سنگین است. بسیاری از پزشکان در این زمینه می‌توانند همکاری داشته باشند.

علیرغم این که تحریک مغناطیسی مغز با دستگاه آر تی ام اس بدون خطر و ایمن است، ولی حتما باید از سوی بهترین و معتبرترین متخصصین و درمانگران انجام شود.  تجربه و تخصص روانپزشک خوب باعث می‌شود که اولا این روش درمانی به درستی بکار گرفته شود و از سوی دیگر شاهد بروز مشکلات دیگری نباشیم.

بنابراین توصیه ما این است که پیش از شروع روند درمان نسبت به میزان تجربه و آگاهی درمانگران اطمینان حاصل کنید و سپس روند درمان را به آن‌ها بسپارید.

مرکز مغز و اعصاب نورالی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا به لحاظ درمان‌های غیردارویی و بدون عوارض و غیرتهاجمی است که تحت نظارت متخصصین مغز و اعصاب و فوق دکترای نوروساینس فعالیت می‌کند.

درمان‌های نوراپاتی در مرکز نورالی

درمان‌های نوراپاتی که در کلینیک مغز و اعصاب نورالی انجام می‌شود، عبارتند از:

  1. تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)
  2. لورتا نوروفیدبک
  3. نوروفیدبک
  4. بیوفیدبک
  5. TDCS
  6. تشک مغناطیسی
  7. واقعیت مجازی

تست‌های تشخیصی مرکز نورالی

تست‌های تشخیصی مرکز نورالی شامل موارد زیر است:

  1. نقشه مغزی
  2. نوار مغزی
  3. نوار عصب و عضله
  4. تست همیلتن
  5. تست اضطراب و افسردگی بک
  6. شخصیت شناسی نئو
  7. هوش چندگانه گاردنر میلون
  8. MMPI

استفاده از بهترین دستگاه ار تی ام اس در مرکز نورالی

در مرکز مغز و اعصاب نورالی از بهترین دستگاه rtms و بهترین متخصصین در زمینه درمان با تحریک مغناطیسی مغز استفاده می‌شود.

نظر بدهید

(6 نظر)

  • Avatar
    حسین موسوی

    واقعا مرکز فوق العاده و متخصصین عالی و برجسته ای هستند.
    من که خیلی راضی بودم.

  • Avatar
    منیژه

    با سلام،
    اگر امکانش هست درباره عوارض rtms توضیحاتی بدید.
    ممنون

  • Avatar
    میلاد

    سلام، آیا امکان درمان اضطراب با rtms هست؟ من اضطراب شدیدی در زمان امتحانات دارم. طوری که سر جلسه امتحان نمیتونم به راحتی نفس بکشم.

  • Avatar
    سهیلا

    با عرض سلام و خسته نباشید، درمان افسردگی با دستگاه rtms چقدر طول می‌کشه؟ با این روش امکان درمان قطعی افسردگی وجود داره یا اینکه بعد از مدتی علائم افسردگی برمیگرده؟

  • Avatar
    مرتضی کاشانی

    بسیار مرکز عالی حرفه ای با کادر مجرب و متخصص. واقعا ممنونم از لطف و محبتشون. سردرد ۲۰ ساله من توسط متخصصین این مرکز خصوصا جناب آقایان دکتر عسگری، دکتر ابراهیم زاده و سرکار خانم اکبری مهر برای همیشه قطع شد و من و خانواده‌ام همیشه دعاگوی این عزیزان و مفاخر ایران هستیم.

    کاشانی

  • Avatar
    مریم قلندری

    خدارو شاکریم هنوز نخبگانی همچون دکتر ابراهیم زاده و کادر عالیشون در ایران هستن. یک تیم علمی و دانشگاهی به تمام معانی. از درب که وارد شدم اولین جایی بود که حداقل ۴۰ مقاله روی دیوار بود و همگی برای این بزرگوار در زمینه نورساینس و مغز و اعصاب بود.
    وقتی سرچ کردم دیدم ایشون از دانشمندان و محقیقین پیشرو در این زمینه هستن و هر روز مطالعات جدید رو برای درمان استفاده می‌کنند.
    از صمیم قلب ازتون متشکرم و بهتون افتخار می کنم.

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *