برای دریافت نوبت با شماره 88326413(021) تماس بگیرید.

روز جهانی پزشک

روز جهانی پزشک

چرا روز پزشک در تقویم ایران نامگذاری شده‌است؟

ابو علی سینا پزشک حاذق، فیلسوف و حکیم ایرانی است. او در علم پزشکی مهارت زیادی داشت و خدمات زیادی در عرصه پزشکی به جامعه بشر کرد.

روز جهانی پزشک
روز جهانی پزشک

از آنجایی که پزشکان شبانه روز برای حفظ سلامت جامعه بشری تلاش می‌کنند، از جایگاه مهمی در جامعه بهره‌مند هستند. در ایران نیز مانند بسیاری از

کشورها روزی را به عنوان روز پزشک نام گذاری کرده‌اند.
به چه کسی پزشک میگویند؟

پزشک کسی است با دانش گسترده در حوزه علم پزشکی که دانش خود را برای شناسایی مشکل پزشکی که بیماران با آن مواجه هستند به کار می‌گیرد و سپس از مهارت های خود برای پیشگیری یا درمان آن استفاده می‌کند.
علت نامگذاری روز جهانی پزشک

دکتر لانگ در روز سی ام ماه مارس سال ۱۸۴۲ برای اولین بار داروی بیهوشی «اتر» را در عمل جراحی به عنوان بیهوش کننده استفاده کرد. در آن روز دکتر لانگ، داروی اتر را برای یکی از بیمارانش تجویز کرد و پس از آن وی را برای خارج کردن تومور از گردنش تحت عمل جراحی قرار داد.

بعد از عمل جراحی، بیمار اظهار کرد: در این تاریخ اتفاق بزرگی در زندگی‌اش رخ داده و هیچ دردی را در طول عمل احساس نکرده، تا اینکه از خواب بیدار شده است.

به همین دلیل تصمیم گرفته شد که بابت همین اتفاق بزرگ، ۳۰ مارس را به عنوان روز پزشک نامگذاری کرده و جشن بگیرند. این در حالی است که در ۳۰ مارس سال ۱۹۵۸ مصوبه «بزرگداشت روز پزشکان» توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است و همچنین در سال ۱۹۹۰ این قانون در مجلس نمایندگان و مجلس سنا نیز معرفی شد. مردم در این روز بر سر مزار پزشکان گل می‌برند و کارناوال گل‌های قرمز نیز به طور گسترده برگزار می‌شود.

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *